søndag 7. juli 2013

Sommerlektyre?

Å lese om andre som har opplevd liknende situasjoner og sorg, synes jeg på en måte gjør godt.
Det setter ord på en del tanker og følelser som er der inne, men som er vanskelig " å få taket på".
Jeg kjennner meg igjen i så mye av det jeg leser.

Tidligere har jeg nevnt Hege Holm; "Pappa er en stjerne"

I sommer har jeg lest Knut Syrstad, hans egen beretning om sin sykdomshistorie; boken "Dør jeg nå?" Det er sterk lesning, og anbefales.

Gunn Hild Lem er enken etter Steinar Lem. Hennes bok " Sorg og sommerfugler" er også veldig godt skrevet. Setter ord på mye.

Ingvild Hurlimann-Lindset : " Jeg skal følge deg helt frem" handler også om en ung enkes beretning om opplevelsen av sykdom og sorg. Denne er kanskje litt tyngre å lese.

Her har disse bøkene gått på rundgang!
Ingen lystig sommerlesning, men nyttig og god lesing likevel.
Inn i de sene kveldstimer...

Fredag for litt over ei uke siden, sendte Kreftforeningen ut et nyhetsbrev til sine abonnenter.
Som en del av dette nyhetsbrevet, var mitt blogginnlegg med. Litt rart, og litt stort, at mine blogginnlegg blir spredt utover landet! :-)
HER kan du lese innlegget.
Her kan du se nyhetsbrevet
Her kan du melde deg på for å få tilsendt nyhetsmailer fra Kreftforeningen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar