onsdag 21. august 2013

Ingen dager er like...

Når jeg først er inne i en "flink" periode, og det kommer innlegg her både titt og ofte, må jeg jo notere noe om dagen i dag også.
For ingen dager er like.

Tre ting i dag som gjorde dagen annerledes.
Tyngre enn jeg regna med.

En liten tur i skogen, med kaffetermos og matpakke, sammen med resten av gjengen fra klassen.
En fin stund. Litt småprating med unger og voksne.
Glad for at jeg tok turen.
Men også glad for å kunne gå igjen når det passa meg...

En mail jeg sendte i dag, som jeg gjerne skulle sluppet å sende.
Bestilling av gravstein.
Av alle ting.
Tenk at jeg må sitte med sånt.
Avgjørelsen på steintype, fasong, dekor, lykt, skrift og minneord - ikke lett.
Tror og håper resultatet blir bra, og at den liksom blir litt riktig.
Men så fryktelig, fryktelig grusomt.
Svart på hvitt måtte jeg skrive det, det som skal stå på steinen.
Hans navn...

En telefon jeg fikk på ettermiddagen.
Fra et telefonnummer som jeg gjenkjente, selv om jeg ikke hadde akkurat det numret lagra på telefonen. Jeg har mange som ligner....
Rikshospitalet.
Godt og vondt på en gang. Kjente jeg ble helt skjelven. Visste jo at han skulle ringe igjen nå i august, sykepleieren som kjente Viktor så godt. Men likevel ble jeg litt satt ut.
Men det løsna etterhvert, og jeg kjente det var helt OK å snakke med ham igjen.
De jobber med oversikt over forbindelsen mellom "sine" pasienter på avd for blodsykdommer / transplanterte og intensiven. For å se på hvordan de framover skal legge det opp i lignende situasjoner, respirator eller ikke osv.
Tida i respirator ble tida vi hadde for å forstå, "forberede oss". Jeg ville ikke vært den foruten.
Angående jornalen skulle han undersøke litt framgangsmåten. For jeg vil ha hjem journalen hans. Kjenner at jeg ikke er klar for at den skal bli lagret et x antall år på sykehuset, for så å bli makulert. Da skal heller jeg ta vare på den. Mulig det blir Oslo-tur for å hente. Kanskje både på Riksen og Radiumen. Vi får se.

Kjenner iallefall at disse tre hendelsene på samme dag, er nok.
Lufta går ut av ballongen.
Ble lite husarbeid i dag, gitt....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar