onsdag 3. mars 2010

Injeksjon av gammanorm




Tidligere har Viktor fått injisert Gammanorm på sykehuset hver tredje uke. Dette har vært langdrygt, og tatt 3 timer. Kjedelige timer.

Gammanorm:
"Indikasjoner: Substitusjonsterapi hos voksne og barn ved primære immunsviktsyndromer som kongenital agammaglobulinemi og hypogammaglobulinemi, vanlig variabel immunsvikt (CVID), alvorlig kombinert immunsvikt, IgG-subklassemangel med tilbakevendende infeksjoner. Substitusjonsterapi ved myelom eller kronisk lymfatisk leukemi med alvorlig sekundær hypogammaglobulinemi og tilbakevendende infeksjoner." (hentet fra Felleskatalogen.no)

Nå etter jul setter Viktor dette selv hjemme. Det tar fortsatt 3 timer, og nå må han sette hver uke. Men likevel, mye bedre enn å sitte på sykehuset! :-)

Bildene viser pumpa som administrerer tida, og nåla satt inn i mageskinnet.

1 kommentar:

  1. Hei, jeg har akkurat samme sykdom som dere far og mann, dog at jeg har en liten selvproduksjon, jeg setter 25 ml gammanorm hver tirsdag og fungerer greit med det, jeg har alltid fått medisinene mine hjemme fra jeg startet som 4 åring, og nå er jeg 18, hvordan klarer han seg i hverdagen og sånt?


    mvh. Patrick i Sandefjord

    SvarSlett