mandag 8. april 2013

Kort om søndag 7.april

Jeg har overnatta på avd for blodsykdommer i natt, skal være her til i morgen. Veldig greie til å tilby overnatting, når de har ledige rom til det. Ipåska var det ingen muligheter til det, men nå er det det. Da benytter jeg sjansen... Har forresten vært flinkere til å gå og spise mat på avdelinga også, de sier jo at jeg kan det, men likevel sitter det litt langt inne å bare forsyne seg der... Er litt rar, jeg...
Men nå har jeg iallefall både sovet og spist der...

Kommer til Viktor tidligere i dag, CO2 er fortsatt fine, men fortsatt har maskina pustet mest selv. Prøver litt på formiddagen sjøl, så får vi se.
Kreatininen fin i dag. Positivt med nyrene altså.
Litt høyere CRP i dag, men det kan være pga påkjenningene med trachinga i går.

Egentlig er det sikkert rart å henge seg så opp i detaljene med innstillinger og sånt, for det betyr jo ikke alt. Men likevel er det en greit for å sjå framgang og tilbakegang og opp og nedturer...

Fortsatt ekkelt i dag, med mye blod. Men nå har det ligget rolig såpass lenge at de skal vaske og rense det. Mens jeg sitter på pårørenderommet nå, er det fullt stell på gang.
Magen har også trøblet litt i det siste, det hoper seg litt opp med "slangemat" i magen, tarmene vil ikke kvitte seg med det. Så nå gis det også klyster for å få unna noe...
dessuten har hjerterytmen vært litt ustabil - noen små uregelmessigheter.
Ikke så det bekymrer dem som kan noe om dette, men jeg ser det også, og liker det ikke.

---

Vask og stell og klyster tok på...
Helt utkjørt, sover nesten resten av dagen.
Resp. som puster store deler av tida. Nå som han er så sliten, stiger CO2 igejn når maskina settes over på CPAP for at han skal puste sjøl....

Nervepirrende dette... Så gav ikke denne dagen noe tydelig bilde på hva som skjer framover... Traching og stell idag gjør at han fortsatt må stole på maskina, og ikke får kommet igang med å puste sjøl gjennom ventilen på halsen...

Går tilbake på rommet på avdelinga ca 21.30.
Veldig lettvint å ha rom her, slippe ut og bort... Er her om det er noe i natt...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar