fredag 29. mars 2013

Langfredag 29. mars

I dag har jeg litt påskefri... Iallefall på starten av dagen. Prøver å slappe av sammen med de andre her hjemme, i påskesola. Med boller og saft. Og pølser på bålet.

Dro til Oslo i 14-tida.
Å være der i fra lenger, kjennes ikke riktig. Slapper ikke noe bedre av når jeg er hjemme. Best både for meg og han, når jeg er der, tror jeg. Iallefall får jeg ingen fred i meg av å sitte og føle at jeg skulle vært der...
Var enige med pleierne om at jeg kunne vente til litt utpå dagen, iog med at det avventes avklaring på om det blir tracheostomi i dag. Ingen vits å dra dit, for så å ikke kunne komme inn fordi det er "operasjon" på gang...
Blir ikke noe denne dagen, det er helg, sen vissitt og travelt for legene.... Da settes alt slikt i prioritert rekkefølge, og Viktor er ikke fremst i køen... Flere som venter på traching.

Natta har vært strevsommere igjen, ny feberstigning. Men feberen synker utover dagen, uten hjelp. Er en del våken, han vet at jeg kommer og nikker og kommuniserer på det viset. Jeg har flere ganger spurt han om han synes det er greit at jeg er der. Synes jeg må det. Kanskje synes han at han slapper bedre av når han er alene. Men han gir tydelig uttrykk for at han gjerne vil ha meg der, men samtidig forstår jeg at han vil det skal være opp til meg. Han ville ikke forlange det, liksom. 

Peep 10
Psupp 14
O2 45%


Reiser til Rykkin sent på kveld.
Tante Hilma har tid til å lytte, og kveldsmat gjør godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar