onsdag 20. mars 2013

Onsdag 20.mars


På Generell intensiv 2 er ingen ting overlatt til tilfeldighetene.
Hånden som hadde hovnet litt opp i helga, var det nå tatt ultralyd av. Ingen ting galt funnet - de har sjekket blodpropp osv.

Denne onsdagen reiser jeg ikke til Oslo. Logistikken tilsier at jeg må være hjemme, det handler om møte i barnehagen, pianoskole, henting og bringing.
Tove og Agnes er startklare for å komme sørover, for å avhjelpe med det praktiske, vi ser at Viktor nok bli på intensiven noen dager, og iallefall på sykehuset en god periode.
- Nye røntgenbilder av lungene, ikke svar enda.
- Sett litt på TV, vært oppe og sittet i stolen.
- Spist middag med "brille" i nesa.
- Høres OK ut i pusten begge gangene vi prater sammen i telefonen. Da er han uten maska.
Ungene synes dette er vanskelig. Med denne maska, slanger, pustehjelp.

Kan pappa dø?

Hvorfor kommer tante Tove og Bestemor nå?

Hva om, tenk om?

Jeg svarer så ærlig jeg kan, ikke alt har jeg svar på . Føler de må vite det jeg vet. Men det er jo igrunnen fint lite. Han trenger pustehjelp, men vi vet ikke hvor lenge, og hvordan det blir senere.

Kan pappa dø?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar